elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Sobota 20.04.2024

Skargi i wnioski

Postępowanie skargowe następuje w oparciu o zapisy działu VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

  1. Skargi i wnioski przyjmuje dyrektor szkoły codziennie w godzinach od 8:00 do 15:00.
  2. Dokumentację z przyjęcia skarg i wniosków prowadzi dyrektor.
  3. Informacja o tematyce spraw wnoszonych przez interesantów jest przekazywana niezwłocznie dyrektorowi.
  4. Po zarejestrowaniu skargi lub wniosku, dyrektor zleca sprawę do załatwienia właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej szkoły lub rozpatruje osobiście.
  5. Rejestr skarg i wniosków obejmuje:

- datę wpływu skargi lub wniosku,
- imię i nazwisko zgłaszającego skargę lub wniosek, jego adres,
- przedmiot skargi lub wniosku,
- nazwisko pracownika odpowiedzialnego za załatwienie skargi lub wniosku,
- termin załatwienia skargi lub wniosku,
- sposób załatwienia skargi lub wniosku,
- uwagi.


6.  Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie.

7. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

8. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
9. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
10. Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
11. Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.
12. Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki, zgodnie z kolejnością ich wpłynięcia.
13. Od decyzji dyrektora szkoły służy odwołanie do Burmistrza Gminy Goleniów lub Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w Szczecinie.

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa im.Jana Pawła II w Krępsku
Odpowiadający za treść:
Wprowadził informację:
Edytował informację: Administrator
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 04.06.2018
Data udostępnienia informacji: 04.06.2018
Data ostatniej aktualizacji: 03.08.2018
Liczba wyświetleń: 767
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
03.08.2018
08:51:08
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
04.06.2018
15:21:06
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
04.06.2018
15:19:52
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
04.06.2018
15:19:22
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
04.06.2018
15:16:22
dodanie
Administrator
Skargi i wnioski